Centralized Public Grievance Redress And Monitoring System
Sri Nara Lokesh
Hon'ble Minister for Human Resource Development; IT Electronics & Communication; RTG
"Public Grievance Redressal System(PGRS)” is a universal grievance redressal helpline that allows citizens to directly raise their issue to the Chief Minister’s Office.
• Register individual or household-level grievances
• Follow up on the status of a registered grievance
• Enquire about government services and schemes
OTP will be sent to Aadhaar linked Phone Number
User consent: I, the holder of Aadhaar Number, hereby give my consent to (Department Name) under ITE&C Dept., Govt. of Andhra Pradesh to obtain my Aadhaar Number and Biometrics/OTP for authenticating with UIDAI. AUA/KUA has informed that my biometrics will not be stored/shared and will be submitted to CIDR only for the purpose of (Use of service).
వినియోగదారు సమ్మతి: నేను, ఆధార్ నంబర్ హోల్డర్, UIDAI తో నా ఆధార్ నంబర్ మరియు బయోమెట్రిక్స్ / OTP దృవీకరణ పొందటానికి (Department name) under ఐటి, ఇ అండ్ సి విభాగం, ఆంధ్ర ప్రదేశ్ కి నా సమ్మతిని ఇస్తున్నాను. AUA / KUA నా బయోమెట్రిక్స్ నిల్వ చేయబడదు / భాగస్వామ్యం చేయబడదని తెలియజేసింది మరియు (Use of services) ప్రయోజనం కోసం మాత్రమే CIDR కి సమర్పించబడుతుంది.